أخر الاخبار

حلم النجاح في يوتيوب | نقاط مهمة لو حققتها توصل اسرع | في ربع المدة

حلم النجاح في يوتيوب نقاط مهمة لو حققتها توصل اسرع  في ربع المدة 


كل سنه وحضراتكم طيبين بمناسبة عيد الاضحى المبارك اعاده الله علينا وعلى الامه الاسلاميه بالخير واليمن والبركات .

تأخرت كثيرا في الحديث إليكم , لكنى  اشتقت لكم و سعيد جدا بتواجدي معكم من خلال هذه المدونه البسيطه أسعى دائما لتقديم كل ماهو جديد .

ييوتيوب  وتحقيق الأرباح الهلامية 

 حلم اليوتيوب , كثير مننا بيحلم ان هو يشتغل على يوتيوب ويحقق كثير من الارباح


 من سنتين بالضبط كنت بفكر ان انا اشتغل على اليوتيوب كثير من الناس اتريقت على وشافتني بقول كلام فاضي ولكن كان عندي طموح ان انا ممكن في يوم الايام اكون موجود على اليوتيوب واقدر ان انا احقق حلمي فهل يوتيوب مازال حلم عظيم جدا.

 هل انا كنت محق في اللي كنت بفكر فيه وقتها كان فعلا اليوتيوب صعب جدا الوصول , لكن النهارده الوضع اختلف تماما اصبحت في كل بيت شخص يحلم أن هو يشتغل على منصة يوتيوب .

 بكل بساطة الربح من الانترنت اصبح امر واقع بنشوف ناس كثير جدا بتكون ارباح محترمة من الانترنت مش بس كده نروح دلوقتى نلاقي فئة عظيمة جدا من الناس أصبحت انها تعتمد في معيشتها على الانترنت ولكن,

 هل يوتيوب منصة صنعت فقط للضحك و الهزار والفرفشه ,هل يوتيوب وجه ثاني للتيك توك وهل المنافسة بين اليوتيوب والفيسبوك من المنتصر فيها .

 لذلك انا النهارده هقول لك أهم الأسباب اللي هتساعدك في النجاح على منصة يوتيوب

أهم أسباب النجاح في منصة يوتيوب


أولا  لازم تشوف الحاجه اللي انت مهتم بها يوميا ودي اول حاجه  مع بداية شغلك على اليوتيوب  بمعنى يكون عملك على اليوتيوب بيعكس جانب من جوانب حياتك تكون حاجة بتمارسها وبتحبها.

 ثانيا يكون عملك على اليوتيوب في حدود امكانياتك سواء المعنوية او المادية او حتى امكانياتك من حيث الأفكار تكون المحتوى اللي بيتقدموا متناسب جدا مع قدراتك العقلية والذهنية عشان تقدر انك تبدع وانت بتقدمه وتكون فاهمه من كل الجوانب .

ثالثا الفئة المستهدفة لازم تكون فئه واسعة النطاق حاول جدا انك توجه محتوى قناتك لفئة عريضة بلاش التخصص الضيق من البدايه لانه يصعب بالموضوع جدا.

 رابعا التميز وعدم التكرارية واحدة من اهم العوامل لنجاح فيديوهاتك على اليوتيوب لازم المشاهد لما يشوف فيديوهاتك يحس انها فيها أفكار مبتكرة هيبدا يتعلق بمحتواها ويكون عايز يشوف كل الفيديوهات.

 خامسا الحرص كل الحرص من المحتوى اللي انت بتقدمه يعني بكل بساطة اللي هتقدمه ده ممكن يكون سيل من الحسنات الجارية أو من السيئات الجارية ما عاذ الله تحري الصدق في كل ما تقدمه .

سادسا  اي حاجه هتكون يوم من الايام سبب من أسباب خجلك لازم تكون دائما رافع راسك فوق حتى وان كثرت التفاهة بين جنبات وأروقة منصة يوتيوب تكون انت الشمعه المضيئه , تنور لغيرك الطريق اللي هيمشي فيه بطريقه كويسه ومظبوطة .

سابعا  حب ماتعمل حتى تعمل ما تحب الجمله دي لازم تنفذها في كل جوانب حياتك إلا في منصة يوتيوب , للاسف لان انت لو عملت اللي ما بتحبوش عشان توصل المجد والشهرة هتكون النتيجة الحتمية أنك أنت خسرت القيم المعنويات , خسرت روحك وقيمك خسرت نفسك .

 هدفى من المقالة بسيط جدا حابب انى اعرفك معلومات اعرفك ان ايمانك بربنا سبحانه وتعالى لازم يكون قوي جدا لازم تتوفر عندك القوة والعزيمة وربنا وحدة سبحانة وتعالي هيوصلك المكان اللي انت عايزه بتحبه , انتظر منك كثير من الفيديوهات وكمان كثير من الشروحات ان شاء الله انا شخصيا محمد عليوة مريت بفتره عصيبه من حياتي أشبة بحق تقرير المصير ولكن القادم افضل بأمر الله تعالى دعواتكم ليه انتظرونا قريبا عودة محمود بأمر الله.
صلوا علي محمد
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-