أخر الاخبار

العرض الذكي الميزة الأهم دون منازع Smart view

العرض الذكي الميزة الأهم دون منازع  Smart view 

smart view


في كثير من الأحيان بتكلم في العديد من المميزات  التي يمكن  ان تكون نقطة فارقة في اختيارالشاشة الي هنشتريها نعتمد علية  لفترة طويلة  وتكون  المميزات علي أحدي أوتار المقارنة السريعة التي تجعلنا نضحي بميزة لنكسب الأخري ونفوز بأفضل سعر مقابل اداء  .

الموضوع ليس مقتصر علي هذة النظرةالقاصرة فهناك العديد من المميزات التي تحل لنا العديد من المشكلات والتي بدورها تكون وجه لعدد كبير من المميزات الفعالة والتي هي موضوعنا اليوم فسوف نتكلم عن ميزة لايمكن  التنازل عنها ولو كان علي حساب حجم الشاشة أو حتي علي حساب الرسيفر الداخلي  وهي ميزة العرض الذكي Smart view .

ما هي ميزة العرض الذكيSmat view  .

عبارة عن مشاركة شاشة خارجية وبثها علي شاشة التلفاز وأبسط مثال لهذا مشاركة شاشة الهاتف وعرضها علي التليفزيون  والاستمتاع الفيديوهات والصور والموسيقي والاستمتاع أيضا بتصفح يوتيوب ومشاهدة الانتر نت علي شاشتك بسهولة ويعد ذلك بمثابة , تحويل الشاشة العادية لشاشة سمارت .

 

في كثير من المميزات نقدر ان احنا نستغنى عنها وفي حاجاتمهمة تقدر انها تحللنا ازمات كبيره اعتدنا عليها ودا بيكون بمثابه طوق النجاه لينا كمستخدمين النهارده ومشاهدين لشاشات التلفاز .


 تعتبر مشاركه شاشه الهاتف على التليفزيون أو بطريقة أخري تحويل الشاشه من شاشه عاديه لشاشه سمارت اواحدة من أهم النقاط الي بحث عنها الكثير والكثير من المستخدمين والأن تحول الحلم لواقع ملموس نراه بأعيننا .

 

مميزات العرض الذكي وطرق الأستفادة منه smart view . 

- في المرتبة الأولي تقدر نتفرج على المباريات وتتاع كل الدوريات الكبيرة .


 - تصفح يوتيوب ومشاهدة الفيديوهات بسرعه اكبرو بطريقه سهله وبسيطه


 - بنستمتع بكثير من الالعاب على الموبايل , لكنها محتاجه شاشه اكبر وهنا قي هتعرف دور العرض الذكي smart view .

 

- مشاركة الصور والفيديوهات والموسيقي  بين الهاتف والشاشة .

ممكن تكون مشاركة الشاشة أمر مش جديد وكان ليه أكتر من حل ولكن كان يحتاج الي كالات وكان لة تاثيرة علي مخارج والجهاز .

 أشهر الشاشات الداعمة لميزة العرض الذكي . 

- شاشات الي جي سمارت 2019  و 2020 أكيد الجاي منها أمر الله لن يتنازل عنها .

- شاشات سامسونج بكل إصداراتها بدا من 2018 .

- شاشات توشيبا الذكية والاصدرات الحديثة منها .

أسئلة مهمة جداً  : 

 

هل إمتلاك شاشه سمارت فيو كافيه لمشاركة الشاشة وعرض الصورة بينها وين الهاتف ؟

 لا طبعا ولكن الموضوع لية كتير من الحلول هنتكلم فيها أمر الله في قادم المقالات . 

 

هل ميزة العرض الذكي متوقفة فقط علي الشاشة ؟

بالطبع لا الجهاز القائم عملية الث أيضا علية دور كبير جدا ودعمة للميزة امر مهم للغاية .

وطبعا  ميزه سمارت فيو اصبحت متوفره فعلياً في كل الاجهزه العاملة بنظام اندرويد 10 , لكن في اصدارات الاندرويد ما قبل الاصدار العاشر للأندرويد تقدر انك تنزل تطبيقات تحل لك المشكله دي بكل بساطه .



هل دقة الشاشة بتفرق والمسافة كمان ؟

طعا وجد كمان كل ما كانت دقة الهاتف والشاشة في تقار هتكون المتعة أفضل وإن كان الجزء الكر يقع علي عاتق الشاشة لانها أكبر والدقة طبيعي هتقل  , وبالنسبة للمسافة فالموضوع أشة مشاركة الملفات بالير التارب أفضل ولكن ندي رينج من 5 لعشرة أمتار بتكون النتيجة مقبولة .

 

 موضوع النهارده بيتكلم عن واحده من المميزات اللي ما ينفعش نغفل عنها باي حال من الاحوال ولو ممكن نضحي بالسعر ولكنالميزة دي هتساعدك في حل كثير من الازمات انا ممكن اتغفل عن وجود رسيفر وده بكل بساطه ما لوش لازمه اكاد اجزم ان حتى الرسيفر الخارجي اصبح ما لوش لازمه في بيت يوجد بة هاتف وشاشه تدعمة اصبحت لا تحتاج تماما للريسيفر والاهم من ده كله يكون عندك باقه وترضي جميع افراد العيله .


 بكدة مقالتنا انتهت ولو عايز تعرف اكثر على استقبال القنوات والاقمار القسم دة هيفيدك وكمان لو مهتم بالربح من الانترنت وتحقيق عوائد ماديه محترمه تابعني على المدونه وشوف كثير فيديوهاتي على قناه اليوتيوب مع تمنياتي بالتوفيق للجميع .

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-